- ANA SAYFAGiriş Noktanız
- BAŞKANLIKKurumsal Yapı
- BİR BAKIŞTA ABAB Yapısı ve İşleyişi
- AB İLE İLİŞKİLERTürkiye-Avrupa Birliği İlişkileri
- Türkiye-AB İlişkilerinin Tarihçesi
- Temel Belgeler
- Anlaşmalar
- Protokoller
- Katılım Ortaklığı Belgeleri
- Ulusal Programlar
- Avrupa Komisyonu Tarafından Hazırlanan Türkiye Raporları
- Genişleme Strateji Belgeleri
- AB'ye Katılım için Ulusal Eylem Planı (2016-2019)
- AB'ye Katılım İçin Ulusal Eylem Planı (2021-2023)
- Ortaklık Konseyi Kararları
- Türkiye-AB Zirvelerine İlişkin Belgeler
- Kurumsal Yapı
- Gümrük Birliği
- Türkiye- AB Yüksek Düzeyli Diyalog Toplantıları
- VERİKaynaklar
- MEDYAHaber / Duyuru
- İLETİŞİMBize Ulaşın
ÇOCUKLARA YÖNELİK ŞİDDETE KARŞI MÜCADELE
GENEL BİLGİLER |
|
Proje Başlığı |
ÇOCUKLARA YÖNELİK ŞİDDETE KARŞI MÜCADELE |
Öncelik Alanı |
Adalet ve Eğitim |
Proje Faydalanıcısı |
Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü |
Diğer Faydalanıcılar |
MEB'in diğer ilgili Genel Müdürlükleri, örneğin Genel Müdürlükler Hayat Boyu Öğrenme, Temel Eğitim, Ortaöğretim, Din Eğitimi, Mesleki ve Teknik Eğitim |
Süre (ay) + Başlangıç ve Bitiş Tarihleri |
Süre: 25 Ay Başlangıç: 25/03/2013 Bitiş: 25/05/2015 |
AB Katkısı (Avro) |
3.000.000 € |
|
|
PROJE ÖZETİ |
|
Projenin Kısa Tanımı ve Temel Amaçları |
Türkiye, çocukları her türlü şiddet ve istismardan (örneğin fiziksel, cinsel, duygusal şiddet ve ihmal) korumak için yasal, idari, sosyal ve eğitsel eylemler çağrısında bulunan Çocuk Hakları Sözleşmesi'nin onaylanmasının ardından 1990 yılından bu yana çocuklara yönelik şiddetin önlenmesi ve azaltılması için büyük çaba sarf etmiştir. Ayrıca, ulusal mevzuat uluslararası anlaşmalarla uyumlu hale getirilmiştir. 2005 yılında çıkarılan 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu ve bu kanunun uygulanmasına ilişkin yönetmelikler 2006 yılında, 6284 sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun ise 2012 yılında çıkarılmıştır. Bu gelişmeler, AB tarafından finanse edilen çeşitli projelerin uygulanmasını tetiklemiştir; "Çocuklar için İyi Yönetişim, Koruma ve Adalete Doğru" ("Eğitim Ortamlarında Şiddetin Önlenmesi ve Azaltılması Stratejisi ve Eylem Planı (2006-2011+), "Önce Çocuklar: İl Düzeyinde Çocuk Koruma Mekanizmalarının Modellenmesi"; "Akran Destek ve Dayanışma Projesi"; "Hayatın Hakkında Bir Şey Yap"; "Şiddeti Önlemek için Çocuk Hakları Konusunda Farkındalık Yaratma". 2010 yılında tasarlanan müdahale, önceki projelerden / çalışmalardan elde edilen birikmiş deneyimlere ve öğrenilen derslere dayanmaktadır ve aşağıdaki alanların / konuların iyileştirilmesi için hala yer olduğunu göstermektedir: - doğru temel verilerin ve ölçüm araçlarının oluşturulması; - hem ebeveynlere hem de çocuklara hizmet veren sivil toplumun katılımı; - okullarda ve diğer eğitim kurumlarında şiddetin önlenmesine yönelik modellerin geliştirilmesi ortamlar; - yönelik şiddetin önlenmesi konusunda ilgili tüm paydaşların farkındalığının artırılması Proje, yukarıda altı çizilen ihtiyaçlara cevap vermek ve yeni model ve tedbirlerin dahil edilmesi yoluyla bugüne kadar kaydedilen ilerlemenin geliştirilmesine yönelik olarak 2006-2011+ Strateji ve Eylem Planının revizyonuna katkıda bulunmak üzere tasarlanmıştır. Ayrıca müdahale, okul ortamlarında çalışan öğretmenlerin yanı sıra öğretmen olmayan personelin de bilgisini artırmaya yönelik bir kapasite geliştirme hedefine sahiptir. Özellikle pilot okullarda olmak üzere hem merkezi hem de yerel düzeyde yürütülecek yoğun farkındalık artırma faaliyetleri tasarıma dahil edilmiştir. Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü projenin yararlanıcısıdır. Ayrıca MEB'in diğer ilgili Genel Müdürlükleri, örneğin Genel Müdürlükler Hayat Boyu Öğrenme, Temel Eğitim, Ortaöğretim, Din Eğitimi, Mesleki ve Teknik Eğitim vb. çocuklara yönelik şiddetin farklı boyutlarıyla yakından ilgilidir. |
Yer |
|
Elde Edilen Sonuçlar/Beklenen Çıktılar |
Sonuç 1: Çocuğa karşı şiddetin önlenmesi konusunda takip ve önleme hizmetlerinin kapasiteleri artırıldı Sonuç 2: Fiziksel, duygusal, sözel ve psikolojik şiddetten arındırılmış "Özgüven Sahibi Öğrenciler için Yaşam Becerileri" Model Okulu geliştirilerek okullarda çocuklara yönelik şiddetin azaltılması Sonuç 3: Okul dışında çocuklara yönelik aile içi ve diğer şiddet türlerinin önlenmesi.
|