- ANA SAYFAGiriş Noktanız
- BAŞKANLIKKurumsal Yapı
- BİR BAKIŞTA ABAB Yapısı ve İşleyişi
- AB İLE İLİŞKİLERTürkiye-Avrupa Birliği İlişkileri
- Türkiye-AB İlişkilerinin Tarihçesi
- Temel Belgeler
- Anlaşmalar
- Protokoller
- Katılım Ortaklığı Belgeleri
- Ulusal Programlar
- Avrupa Komisyonu Tarafından Hazırlanan Türkiye Raporları
- Genişleme Strateji Belgeleri
- AB'ye Katılım için Ulusal Eylem Planı (2016-2019)
- AB'ye Katılım İçin Ulusal Eylem Planı (2021-2023)
- Ortaklık Konseyi Kararları
- Türkiye-AB Zirvelerine İlişkin Belgeler
- Kurumsal Yapı
- Gümrük Birliği
- Türkiye- AB Yüksek Düzeyli Diyalog Toplantıları
- VERİKaynaklar
- MEDYAHaber / Duyuru
- İLETİŞİMBize Ulaşın
Temel Eğitim Kurumlarında Demokrasi Kültürünün Güçlendirilmesi
GENEL BİLGİLER |
|
Proje Başlığı |
Temel Eğitim Kurumlarında Demokrasi Kültürünün Güçlendirilmesi |
Öncelik Alanı |
Hukukun Üstünlüğü ve Temel Haklar Sektörü/Temel Haklar Alt Alanı |
Proje Faydalanıcısı |
Milli Eğitim Bakanlığı |
Diğer Faydalanıcılar |
|
Süre (ay) + Başlangıç ve Bitiş Tarihleri |
51 ay Ağustos 2018-Kasım 2022 |
AB Katkısı (Avro) |
3.600.000 Avro |
PROJE ÖZETİ |
|
Projenin Kısa Tanımı ve Temel Amaçları |
Genel amaç, ortak değerler, temel hak ve hürriyetler ile uyumlu demokratik bir okul kültürünün eğitim sistemine entegre edilmesidir.
Özel amaç ise demokratik değer ve uygulamaların okullarda güçlendirilmesi için öneriler getirilmesi ve eğitim sürecinde yer alan aktörlerin demokratik okul kültürü bağlamındaki kapasitesinin geliştirilmesidir. |
Yer |
Pilot İller: Adana, Aydın, Burdur, Çanakkale, Iğdır, Kars, Muğla, Sinop, Sivas, Yozgat |
Elde Edilen Sonuçlar/Beklenen Çıktılar |
- Eğitim sisteminde demokrasi ve insan hakları kültürünün teşviki için politika tavsiyeleri geliştirilmesi - İlkokul ve okul öncesi eğitim için insan hakları, demokrasi ve ortak değerleri teşvik etmek üzere eğitim materyalinin hazırlanması - İlkokul ve okul öncesi eğitim öğretmenlerinin demokratik kültür yetenekleri edinmeleri -İlkokul ve okul öncesi eğitim kurumları ile kamuoyunda demokratik okul anlayışının geliştirilmesi ve farkındalığının yaratılması |