- ANA SAYFAGiriş Noktanız
- BAŞKANLIKKurumsal Yapı
- BİR BAKIŞTA ABAB Yapısı ve İşleyişi
- AB İLE İLİŞKİLERTürkiye-Avrupa Birliği İlişkileri
- Türkiye-AB İlişkilerinin Tarihçesi
- Temel Belgeler
- Anlaşmalar
- Protokoller
- Katılım Ortaklığı Belgeleri
- Ulusal Programlar
- Avrupa Komisyonu Tarafından Hazırlanan Türkiye Raporları
- Genişleme Strateji Belgeleri
- AB'ye Katılım için Ulusal Eylem Planı (2016-2019)
- AB'ye Katılım İçin Ulusal Eylem Planı (2021-2023)
- Ortaklık Konseyi Kararları
- Türkiye-AB Zirvelerine İlişkin Belgeler
- Kurumsal Yapı
- Gümrük Birliği
- Türkiye- AB Yüksek Düzeyli Diyalog Toplantıları
- VERİKaynaklar
- MEDYAHaber / Duyuru
- İLETİŞİMBize Ulaşın
CEZAEVLERİNDE İNFAZ HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ
GENEL BİLGİLER |
|
Proje Başlığı |
CEZAEVLERİNDE İNFAZ HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ |
Öncelik Alanı |
Adalet |
Proje Faydalanıcısı |
Adalet Bakanlığı Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü (CTEGM) |
Diğer Faydalanıcılar |
|
Süre (ay) + Başlangıç ve Bitiş Tarihleri |
Süre: 27 Ay Başlangıç: 03/2013 Bitiş: 12/2014 / 07/2015 (UZATMA BEKLENİYOR) |
AB Katkısı (Avro) |
5.500.000 € |
|
|
PROJE ÖZETİ |
|
Projenin Kısa Tanımı ve Temel Amaçları |
Kopenhag siyasi kriterlerinin bir parçası olarak yargı ve kolluk hizmetlerinde reform gerekliliklerinin ele alınması, Türkiye ve özellikle AB-Türkiye mali iş birliği için uzun zamandır bir öncelik olmuştur. Türkiye'de cezaevlerinde ceza adaleti reformu, Yargıda Modernizasyon ve Ceza Reformu Programı (2005-2007) ve Model Cezaevi Uygulamalarının Yaygınlaştırılması ve Türkiye'de Cezaevi Reformunun Teşviki (2009-2012) gibi diğer ortak müdahalelerle AB'nin mali desteğini almıştır. Özgürlüklerinden mahrum bırakılan kişilerin insan haklarının korunması amacıyla cezaevi koşullarında ve altyapısında iyileştirme sağlanması, uluslararası kabul görmüş standartlarda belirtildiği üzere, insan hakları ihlallerini önlemek için mahkumlara muameleden sorumlu cezaevi personelinin koşullarının değiştirilmesine yönelik bazı eylemleri açıkça gerektirmektedir. Türkiye de bu zorlu görevin bir istisnası olmadığından, söz konusu projenin hayata geçirilmesiyle, ceza infaz sistemindeki insan kaynaklarının iyileştirilmesinin yanı sıra, ceza infaz memurlarına modern, profesyonel ve insani hizmetler sunmak üzere bir dizi yeni cezai tedbir ve uygulama için yasal bir çerçeve oluşturulması amaçlanmıştır. Türkiye çok sayıda uluslararası sözleşmeye taraftır ve Avrupa İşkencenin ve İnsanlık Dışı veya Onur Kırıcı Ceza veya Muamelenin Önlenmesi Komitesi (CPT) tarafından düzenli olarak izlenmektedir. Avrupa Komisyonu'nun 2014 Türkiye İlerleme Raporu, personel eğitimi konusunda olumlu bir eğilim olduğunu kabul etmekte ve "Cezaevi sistemi reformu devam etmiştir. Ağustos ayı itibariyle 1612 cezaevi personeli Avrupa kuralları ve uluslararası standartlar konusunda eğitim almış ve 3248 ilave personel işe alınmıştır. Denetimli serbestlik memurlarının eksikliği bir sorun olmaya devam etmiştir." Raporda ayrıca cezaevlerinin aşırı kalabalık olması, cezaevlerinin izlenmesinde uluslararası standartların uygulanmasındaki eksiklikler ve birkaç bireysel kötü muamele vakası gibi cezaevi koşullarına ilişkin bazı endişeler de dile getirilmektedir. Eylül 2014 itibariyle, yaklaşık 50.000 personelin çalıştığı 365 cezaevinde 159.475 mahkûm bulunmaktadır ve bu da her 3 mahkûma bir infaz koruma memuru düştüğü anlamına gelmektedir. Proje kapsamında cezaevlerindeki infaz hizmetlerinin iyileştirilmesi üç bileşenin yürütülmesi ile takip edilecektir. İnsan kaynaklarının verimliliğini artırmak amacıyla planlanan bu proje, ceza infaz kurumu görevlilerine yönelik bir memnuniyet anketi, bu alanda iş tanımları ve meslek standartlarının hazırlanması ve eğiticilerin eğitimi, bir eşleştirme sözleşmesi aracılığıyla farklı suçlu gruplarıyla çalışan uzman personel için bir müfredat tasarlanmasını içerecektir. Tedarik bileşeni, diğer bileşenlerin desteğiyle bir uzaktan eğitim sistemi kuracak ve hem Cezaevi Personeli Eğitim Merkezlerinin mevcut eğitim materyalleri hem de proje kapsamında üretilecek yeni eğitim materyalleri e-öğrenme modüllerine uyarlanacaktır. Bir teknik yardım sözleşmesi, suçluların suç işleme nedenlerine göre sınıflandırılmasını ve buna göre bir risk değerlendirme aracının ve bireysel odaklı müdahale programlarının geliştirilmesini sağlayacaktır. Projenin yararlanıcısı Adalet Bakanlığı Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü (CTEGM) olup, söz konusu müdahale eşleştirme ortakları olarak Birleşik Krallık ve Portekiz ile iş birliği içinde yürütülmektedir. Ele alınan spesifik konunun niteliği göz önünde bulundurulmuştur, Ceza infaz alanında çalışan sivil toplum kuruluşları uygun görüldüğü takdirde projede yer almaya davet edilebilir. Türkiye'deki cezaevi reformunun geliştirilmesi amacıyla Türkiye ile AB arasındaki mali iş birliği, GSGM tarafından yürütülen "TR2009/0136.03 Cezaevlerinde Ruh Sağlığı ve Uyuşturucu Bağımlılığı Tedavi Hizmetleri", "TR2012/0323. 05 Elektronik İzleme Sistemine Geçişte Denetimli Serbestlik Hizmetlerinin Kurumsal Kapasitesinin Güçlendirilmesi", "TR2010/0136.08 Çocuklar için Adalet" ve 2012 ESEI Programı'nın "Türkiye'de Denetimli Serbestlik Hizmetlerinde Çocuklar İçin Etkin Bir Risk Değerlendirme Sisteminin Geliştirilmesi" Projesi. |
Yer |
|
Elde Edilen Sonuçlar/Beklenen Çıktılar |
Sonuç 1: İnfaz hizmetlerinde yüksek derecede verimlilik. Sonuç 2: Cezaevi yönetim standartları yükselmiş ve mahkumlara uygulanan muamele uluslararası standartlara ulaşmıştır. |