- ANA SAYFAGiriş Noktanız
- BAŞKANLIKKurumsal Yapı
- BİR BAKIŞTA ABAB Yapısı ve İşleyişi
- AB İLE İLİŞKİLERTürkiye-Avrupa Birliği İlişkileri
- Türkiye-AB İlişkilerinin Tarihçesi
- Temel Belgeler
- Anlaşmalar
- Protokoller
- Katılım Ortaklığı Belgeleri
- Ulusal Programlar
- Avrupa Komisyonu Tarafından Hazırlanan Türkiye Raporları
- Genişleme Strateji Belgeleri
- AB'ye Katılım için Ulusal Eylem Planı (2016-2019)
- AB'ye Katılım İçin Ulusal Eylem Planı (2021-2023)
- Ortaklık Konseyi Kararları
- Türkiye-AB Zirvelerine İlişkin Belgeler
- Kurumsal Yapı
- Gümrük Birliği
- Türkiye- AB Yüksek Düzeyli Diyalog Toplantıları
- VERİKaynaklar
- MEDYAHaber / Duyuru
- İLETİŞİMBize Ulaşın
ÇOCUKLARIN İLKOKULA DEVAM ORANININ ARTIRILMASI
GENEL BİLGİLER |
|
Proje Başlığı |
ÇOCUKLARIN İLKOKULA DEVAM ORANININ ARTIRILMASI |
Öncelik Alanı |
Eğitim |
Proje Faydalanıcısı |
Millî Eğitim Bakanlığı |
Diğer Faydalanıcılar |
|
Süre (ay) + Başlangıç ve Bitiş Tarihleri |
Süre: 23 Ay Başlangıç: 21/10/2013 Bitiş: 20/10/2015 |
AB Katkısı (Avro) |
3.200.000 € |
|
|
PROJE ÖZETİ |
|
Projenin Kısa Tanımı ve Temel Amaçları |
Türkiye'deki son eğitim politikaları ilköğretime erişimin artırılmasına odaklanmıştır. Bu alanda 1997'den bu yana önemli ilerlemeler kaydedildiği kabul edilmektedir. Şimdi odak noktası, tüm çocukların ilkokula devam etmesini ve ilkokulu tamamlamasını sağlamaktır. Bu odak Millî Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) ulusal strateji ve planlarına yansımış ve önceliklendirilmiş olsa da bu taahhüdün uygulamaya geçirilmesine ve kurumsal kapasitenin geliştirilmesine ihtiyaç vardır. MEB'in "e-okul" veri tabanına göre, 2009-2010 öğretim yılında Türkiye'de ilköğretimde fiili okul terki oranı erkeklerde %1,14, kızlarda ise %1,50'dir. İlköğretim Genel Müdürlüğü tarafından 2009 yılında yapılan bir araştırma ve ihtiyaç analizine göre, çocukların devamsızlık ve okulu terk etmelerine neden olan risk faktörlerinden biri "aile bireyleri arasında evde konuşulan dilin Türkçe olmaması" olarak tanımlanmaktadır. Mevcut Türkçe eğitim programı Türkçe öğretimini ele almadığından, Türkçe dil sorunu yaşayan öğrencilerin seçilmesi ve eğitilmesi gerekmektedir. Okul çocukları için farklı risk faktörlerine (geçici tarım işleri bulmak için başka illere giden ailelerin çocukları, göçmenler ve devamsızlık ve okulu terkle sonuçlanan diğer dezavantajlı durumlar dahil) ilişkin daha yoğun araştırmalara ve bu araştırmalara dayalı olarak etkili müdahale tedbirleri geliştirilmesine ihtiyaç vardır. Ayrıca, çocuklar için risk faktörlerine ilişkin özel göstergeler ve ayrıntılı kişisel bilgiler içeren bir izleme sistemi geliştirilmelidir. |
Yer |
|
Elde Edilen Sonuçlar/Beklenen Çıktılar |
Sonuç 1: Durumun tam bir analizi yapılarak okul terkleri ve devamsızlıkla ilgili önlemlerin belirlenmesi ve politika önerilerinin geliştirilmesi. Sonuç 2: Yeni geliştirilen müdahalelere ve Türkçe öğretim programına yasal dayanak sağlamak için revize edilmiş yönetmelikler. Sonuç 3: Farklı risk grupları için okul terki ve devamsızlık konusunda yeterli müdahale önlemlerinin belirlenmesi ve alınması. Sonuç 4: MEB personelinin kapasitesi ve ilgili tüm grupların okul terki ve devamsızlığı önleme konusundaki farkındalığı arttı. |