ÇOCUKLARIN İLKOKULA DEVAM ORANININ ARTIRILMASI

Son Güncelleme: 05 Eylül 2022

 

 

GENEL BİLGİLER

Proje Başlığı

 

ÇOCUKLARIN İLKOKULA DEVAM ORANININ ARTIRILMASI

Öncelik Alanı

Eğitim

Proje Faydalanıcısı

Millî Eğitim Bakanlığı

Diğer Faydalanıcılar

 

Süre (ay) + Başlangıç ve Bitiş Tarihleri

Süre: 23 Ay

Başlangıç: 21/10/2013

Bitiş: 20/10/2015

AB Katkısı (Avro)

3.200.000 €

 

 

 

 

PROJE ÖZETİ

Projenin Kısa Tanımı ve Temel Amaçları

Türkiye'deki son eğitim politikaları ilköğretime erişimin artırılmasına odaklanmıştır. Bu alanda 1997'den bu yana önemli ilerlemeler kaydedildiği kabul edilmektedir. Şimdi odak noktası, tüm çocukların ilkokula devam etmesini ve ilkokulu tamamlamasını sağlamaktır. Bu odak Millî Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) ulusal strateji ve planlarına yansımış ve önceliklendirilmiş olsa da bu taahhüdün uygulamaya geçirilmesine ve kurumsal kapasitenin geliştirilmesine ihtiyaç vardır.

MEB'in "e-okul" veri tabanına göre, 2009-2010 öğretim yılında Türkiye'de ilköğretimde fiili okul terki oranı erkeklerde %1,14, kızlarda ise %1,50'dir. İlköğretim Genel Müdürlüğü tarafından 2009 yılında yapılan bir araştırma ve ihtiyaç analizine göre, çocukların devamsızlık ve okulu terk etmelerine neden olan risk faktörlerinden biri "aile bireyleri arasında evde konuşulan dilin Türkçe olmaması" olarak tanımlanmaktadır. Mevcut Türkçe eğitim programı Türkçe öğretimini ele almadığından, Türkçe dil sorunu yaşayan öğrencilerin seçilmesi ve eğitilmesi gerekmektedir.

Okul çocukları için farklı risk faktörlerine (geçici tarım işleri bulmak için başka illere giden ailelerin çocukları, göçmenler ve devamsızlık ve okulu terkle sonuçlanan diğer dezavantajlı durumlar dahil) ilişkin daha yoğun araştırmalara ve bu araştırmalara dayalı olarak etkili müdahale tedbirleri geliştirilmesine ihtiyaç vardır. Ayrıca, çocuklar için risk faktörlerine ilişkin özel göstergeler ve ayrıntılı kişisel bilgiler içeren bir izleme sistemi geliştirilmelidir.

Yer

 

Elde Edilen Sonuçlar/Beklenen Çıktılar

Sonuç 1: Durumun tam bir analizi yapılarak okul terkleri ve devamsızlıkla ilgili önlemlerin belirlenmesi ve politika önerilerinin geliştirilmesi.

Sonuç 2: Yeni geliştirilen müdahalelere ve Türkçe öğretim programına yasal dayanak sağlamak için revize edilmiş yönetmelikler.

Sonuç 3: Farklı risk grupları için okul terki ve devamsızlık konusunda yeterli müdahale önlemlerinin belirlenmesi ve alınması.

Sonuç 4: MEB personelinin kapasitesi ve ilgili tüm grupların okul terki ve devamsızlığı önleme konusundaki farkındalığı arttı.

 

Bu döküman ab.gov.tr sitesinde bulunan makaleden otomatik üretilmiştir