ENGLISH
  Güncelleme: 21/02/2017

Türk Yerel Medyası AB Yolunda I-II Projesi

Türk Yerel Medyası AB Yolunda 

Avrupa Birliği Bakanlığı, “AB Süreci Yerelde Başlar” söyleminden hareketle, AB üyelik sürecinin yerel düzeyde daha iyi anlaşılması, kamuoyunun AB ile ilgili konularda doğru bilgilendirilebilmesi kapsamında “Türk Yerel Medyası AB Yolunda Projesi”ni hayata geçirdi. Proje ile AB Bakanlığı ile yerel medya arasındaki mevcut iletişim ağının daha da güçlendirilmesi, yerel medyanın, Türkiye’nin AB’ye katılım sürecini daha yakından takip edebilmesi ve sürece dâhil olması amaçlandı.

Kamuoyunun gündemini oluşturmada önemli role sahip olan yerel medya mensuplarının ve ulusal medya kuruluşlarının yereldeki temsilcilerinin katılımı ile gerçekleştirilen projenin birincisi kapsamında 10 ilde (İstanbul, Ankara, Erzurum, Elazığ, Sivas, Ordu, Şanlıurfa, İzmir, Muğla ve Mersin) bölgesel bilgilendirme seminerleri düzenlendi. 250 yerel medya mensubuna ulaşılması hedeflenen projede, 10 bölgesel bilgilendirme semineri itibarıyla 500 yerel medya mensubuna ulaşıldı. Projenin ikincisi kapsamında ise, 7 ilde (Afyon, Balıkesir, Isparta, Karabük, Kayseri, Siirt, Artvin) bölgesel bilgilendirme seminerleri düzenlenerek 300 yerel medya mensubu ile bir araya gelindi. Böylece, 17 bölgesel bilgilendirme semineri ile toplam 800 yerel medya mensubuna ulaşıldı.

Seminerlerde Avrupa Birliği Bakanlığı mensupları, yerel medya mensuplarına, AB'nin işleyişi, Türkiye'nin AB’ye katılım sürecinin seyri, Türkiye'nin yararlandığı mali yardımlar, medyaya yönelik AB programları ve hibeler, Avrupa Birliği İletişim Stratejisi (ABİS) ve AB’ye katılım sürecinin günlük hayatımıza etkileri konusunda bilgilendirmede bulundu.

Seminerlerin tamamlanmasının ardından, kura ile belirlenen 17 yerel medya mensubu ile Brüksel ve Londra’ya çalışma ziyareti gerçekleştirildi. Bu çalışma ziyareti ile Türk yerel medyasının AB kurumlarını ziyaret etmesi, AB yerel medyası ile buluşması ve Avrupalı meslektaşlarıyla deneyimlerini paylaşmasına olanak sağlandı.


Güncelleme: 21/02/2017 / Hit: 14,546